ارشن، رسانه اجتماعی تحلیلی بازار سرمایه
ارشن، رسانه اجتماعی تحلیلی بازار سرمایه

ارشن، رسانه اجتماعی تحلیلی بازار سرمایه

اطلاعاتی مختصر در خصوص شرکت صنایع آذرآب

معرفی شرکت

صنایع آذرآب یکی از بزرگترین شرکتهای پیمانکاری عمومی (GC) در ایران است که زمینه اصلی فعالیتهای این شرکت ساخت پروژه‌های نیروگاهی، پالایشگاهی، پتروشیمی و سیمان به شیوه کلید در دست می‌باشد. برای انجام این پروژه‌ها از حدود  2000 نفر نیروی متخصص شامل کارگران فنی ماهر ،تکنسینهای آموزش دیده و بیش از 300 نفر کارشناس با تجربه استفاده می‌گردد. صنایع آذرآب از بدو تأسیس تا به حال جزء پیشروان ساخت ...

ترکیب سهامداران عمده 

رتبه اول تا سوم سهامداران عمده شرکت مربوط به اشخاص حقیقی با مجموع 19/92 درصد ( نفر اول %9/94 ، نفر دوم %5/56 و نفر سوم %4/42 ) می باشد . شرکت هوراسپندپاد ( سهامی خاص ) با مالکیت %3/17 در جایگاه ...

اطلاعات استخراج شده از گزارشات مالی 

- در سال 94 فروش شرکت با %36 افزایش به مبلغ 3227673 م.ر و بهای تمام شده کالای فروش رفته با %42 افزایشبه رقم 2570466 م.ر میرسد .

- سود خالص شرکت %18/4 افزایش و به مبلغ ...

نتیجه گیری :

- شرکت علی رغم شرایط نامساعد اقتصادی در کشور وضعیت  مالی خود را بهبود بخشیده و این امر از نکات بسیار مثبت سهم می باشد .

- سود خالص شرکت با رشد قابل قبولی همراه می باشد . همچنین شرکت به دنبال گرفتن پروژه با حاشیه سود بالا می باشد 

- شرکت در سال مالی 93 ساختار مالی خود را با افزایش نقدینگی ، کاهش بدهی های جاری و غیر جاری اصلاح نموده است 

- سهم از قدرت نقدشوندگی ...

متن کامل بلاگ از مهدی طاهری را در آدرس زیر مطالعه کنید:

www.ershan.ir/blog/11393


با پیوستن به ارشن از بلاگ‌های تحلیلی و آموزشی متخصصین بازار سرمایه بهره‌مند شوید. 

 

گزارش مجمع عمومی سالانه شرکت پتروشیمی مبین

مجمع عمومی سالانه شرکت پتروشیمی مبین برای سال مالی منتهی به تاریخ 1393/12/29 در روز چهارشنبه مورخ 1394/3/27 ساعت 8:30 در محل هتل ارم با حضور92 درصدی سهامداران رسمیت یافت و برگزار گردید.

اطلاعات بدست آمده از مجمع:

از اقدامات و دستاورد های سال 1393:

معافیت مالیاتی موضوع ماده 132 موجب افزایش سود شرکت در سال مالی 92و93 به ترتیب به مبلغ ،1100و1800میلیارد ریال گردید . انتخاب پتروشیمی مبین به عنوان صنعت پاک که موجب عدم پرداخت عوارض آلایندگی گردید.این معافیت در سال 330، 93 میلیارد ریال برای شرکت صرفه جویی مالیاتی داشته است  شرکت پتروشیمی مبین 45 درصد از تولیدات صنعت پتروشیمی کشور را پشتیبانی می کند .ستمرار تولید وسود آوری بر اساس انعقاد قرارداد بلند مدت با مشتریان یکی از مزیت های بزرگ شرکت است وابستگی ارزی شرکت جهت تامین قطعات یدکی وپرداخت اقساط فاینانس یکی از ریسک هایی است که شرکت را تهدید می کند .البته قابل ذکر است شرکت در سال 94 قصد دارد کلیه بدهی های ارزی را تسویه نماید لذا در پایان سال هزینه تسعیر ارز نخواهد داشت  قرارداد های شرکت بلند مدت 25 ساله و با نرخ ارز مبادله ای می باشد .بنابر این شرکت مشکل فروش...

فایل کامل را از آدرس  www.ershan.ir/analysis/11369   دانلود کنید.

با پیوستن به ارشن از بلاگ‌های تحلیلی و آموزشی متخصصین بازار سرمایه بهره‌مند شوید. 


گزارش روزانه بورس اوراق بهادار- 27 خرداد 94

چندی بود که به درجازدن شاخص در یک کانال عادت کرده بودیم. اما در جریان معاملات امروز سهام‌داران با یک روز کاملا متفاوت مواجه شدند و بازاری سراسر سبز رنگ را مشاهده کردند. شاخص کل بورس بیش از یک هزار واحد رشد کرد و کانال 62 هزار واحد را پشت سر گذاشت. در نهایت شاخص کل بورس در سطح 63 هزار و 560 واحد متوقف شد. شاخص آزاد شناور نیز با یک هزار و 321 واحد افزایش به 72 هزار و 659 واحد رسید. شاخص بازار اول با 698 واحد افزایش به 45 هزار و 738 واحد رسید و شاخص بازار دوم با 2 هزار و 212 واحد افزایش به 131 هزار و 900 ...


فایل کامل گزارش را از آدرس  www.ershan.ir/analysis/11362   دانلود کنید.


با پیوستن به ارشن از بلاگ‌های تحلیلی و آموزشی متخصصین بازار سرمایه بهره‌مند شوید. 

تحلیل بنیادی پالایش نفت اصفهان


علت تحلیل : بررسی پیش بینی 94 شرکت. 

 عوامل بنیادی موثر بر شرکت
شرکت پالایش نفت اصفهان در حال حاضر حدود 21% از فرآورده های نفتی مورد نیاز کشور را تولید می کند، این فرآورده ها شامل گاز مایع، بنزین، نفت کوره، سوخت های هوایی، نفت گاز، خوراک پتروشیمی، نفت سفید، گوگرد، انواع حلال ها و قیر می باشد. نحوه قیمت گذاری نفت خام و میعانات گازی بر اساس 95درصد فوب خلیج فارس توسط شرکت پالایش و پخش تعیین می شود. نرخ ارز مبنای محاسبات، نرخ مبادله ای می باشد.

خلاصه نکات کلیدی ترازنامه
دارایی های جاری شرکت طی سالهای اخیر روند افزایشی داشته است که عمدتا ناشی از افزایش موجودی کالا (افزایش نرخ ارز) ، مطالبات از شرکت پالایش و پخش و موجودی نقد می باشد. دارایی‌های غیر جاری شرکت تغییر قابل ملاحظه ای نداشته است. سود انباشته شرکت در سال‌های اخیر در حال افزایش بوده است.

نتیجه گیری
در تحلیل شرکت پاالیش نفت اصفهان نرخ نفت مطابق با میانگین نرخ از ابتدای سال 94 تا نیمه خرداد در نظر گرفته شده است . همچنین نرخ بنزین، نفت کوره، نفت گاز و سایر فرآورده ها نیز مطابق با میانگین نرخ در همین زمان محاسبه شده است . بر همین اساس سودی معادل ...

فایل کامل تحلیل و نمودارها را از آدرس www.ershan.ir/analysis/11353  دانلود کنید.


با پیوستن به ارشن از بلاگ‌های تحلیلی و آموزشی متخصصین بازار سرمایه بهره‌مند شوید.

چگونه از استعداد خود در انجام معاملات پول در بیاوریم

تولید درآمد
در صورت تحقق عملکرد مناسب، افراد زیادی در شبکه شما را انتخاب و کپی خواهند کرد و بدین ترتیب جریان درآمدی شما به عنوان یک معامله‌گر حرفه‌ای افزایش خواهد یافت.

یکی از فریبنده‌ترین جنبه‌های داد و ستد اجتماعی، ایجاد درآمد بیشتر است. کاربران فضای داد و ستد اجتماعی همواره در حال جستجو و انتخاب افراد با عملکرد تاثیرگذار و بازده مناسب برای پیروی و کپی کردن هستند. در صورت تحقق عملکرد مناسب، افراد زیادی در شبکه شما را انتخاب و کپی خواهند کرد و بدین ترتیب جریان درآمدی شما به عنوان یک معامله‌گر حرفه‌ای افزایش خواهد یافت.

 

درآمد حتی با سرمایه کم

معامله‌گران توانمندی وجود دارند که سرمایه‌ی کافی برای تولید ثروتی که در خور آنهاست را ندارند. داد و ستد اجتماعی ابزاری را فراهم می‌کند تا این معامله‌گران نیز بتوانند توانایی خود در انجام معامله را توسعه بخشیده و با استفاده از سرمایه‌ی خودشان و مزایای حاصله از طریق کپی کنندگان خود، تولید ثروت نمایند. هر چه پیرو و کپی کننده بیشتری داشته باشید، درآمد بیشتری خواهید داشت.

برخی ارائه‌دهندگان خدمات فضای داد و ستد اجتماعی با در اختیار گذاشتن ابزار معاملات مجازی، امکان پیشرو بودن معامله‌گران کم سرمایه را نیز فراهم می‌کنند.  یعنی یک معامله‌گر با ایجاد بازده مناسب حتی در فضای مجازی، فرصت جذب پیرو و کپی کننده را برای خود فراهم می‌کند تا از درآمد هدایت دیگران بهره‌مند شود.

نام و اعتبار خود را بسازید

داد و ستد اجتماعی به شما کمک می‌کند تا ...

متن کامل بلاگ را از آدرس زیر مطالعه کنید:

www.ershan.ir/blog/11383


با پیوستن به ارشن از بلاگ‌های تحلیلی و آموزشی متخصصین بازار سرمایه بهره‌مند شوید.